Wisselen van telefoonprovider

Je wilt graag wisselen van telefoon provider. Misschien heb je wel een mooie aanbieding gevonden, wil je een andere telefoon of een provider die wél 4G dekking heeft. Er zijn genoeg redenen te bedenken om te wisselen van provider! Hoe gaat dit nou precies in zijn werk en waar moet je op letten?

KUN JE MOMENTEEL WEL SWITCHEN?

Als je een abonnement afsluit is dit altijd voor een minimaal aantal maanden. In Nederland gaat het daarbij bijna altijd om de keuze tussen één, twaalf of vierentwintig maanden. Je kunt pas 60 dagen vóór de einddatum van je contract een nieuw abonnement met nummerbehoud aanvragen. Als je niet weet wanneer je contract afloopt kun je altijd bellen naar jouw provider. Zij kunnen je precies vertellen wanneer dat zal zijn.

Na de einddatum van je contract wordt deze stilzwijgend verlengd. Je kunt het abonnement dan elk moment opzeggen met een opzeggingstermijn van één maand. Wanneer je een abonnement hebt afgesloten met telefoon is een deel van het maandelijks bedrag voor het afbetalen van deze telefoon. Na de looptijd van het contract blijf je vaak hetzelfde bedrag doorbetalen, terwijl de telefoon al lang afbetaald is. Zonde van je geld dus! Het is dus slim om op tijd te wisselen naar een nieuw (sim only) abonnement. Zo kun je elke maand een hoop geld besparen.

KIES DE JUISTE AANBIEDING

Via Mobieleproviders kun je een deal vinden die helemaal bij jou past! Bedenk als eerst hoeveel geld je maximaal per maand wil betalen. Daarna moet je kijken wat voor jou belangrijk is. Wil je graag onbeperkt bellen of smsen? Of wil je misschien een extra grote databundel, zodat je altijd spotify en youtube kunt streamen? Met het filter van Mobieleproviders kun je snel een eenvoudig vinden wat voor jou de perfecte aanbieding is. Wil je op de hoogte blijven van de beste tijdelijke acties? Schrijf je dan ook in voor de nieuwsbrief!

BESPAAR EEN HOOP GELD!

Nadat je de juiste deal hebt gevonden kun je deze bij jouw gekozen provider afsluiten. Het gaat hierbij vaak om tijdelijke acties, dus wees er op tijd bij. Bij het afsluiten van je nieuwe abonnement kun je er voor kiezen om je huidige nummer te behouden. Je ontvangt je nieuwe simkaart (en telefoon) binnen twee werkdagen. Je kunt je oude simkaart blijven gebruiken tot de einddatum van je huidige contract is verstreken. Daarna wordt je nieuwe simkaart geactiveerd. Vergeet niet om je oude simkaart door midden te knippen om te voorkomen dat iemand anders de gegevens er vanaf haalt.